luni, februarie 07, 2011

Colacei dulci



cu acordul Laurei Adamache postez si eu aceasta reteta super buna de colaci...sunt deliciosi

Ingrediente pentru 9(eu am facut 15) colacei:

Prima etapa:

* 125 gr apa clocotita
* 50 gr zahar
* 25 gr unt

A doua etapa:

* 7 gr drojdie uscata / 20 proaspata
* 1 lingurita miere
* 25 gr apa calduta
* 1 ou
* vanilie (optional)
* coaja lamaie sau portocala (optional)

A treia etapa:

* 425 gr faina
* 1 lingurita sare

In prima etapa punem untul taiat bucatele si zaharul intr-un bol peste care turnam 125 grame apa clocotita si lasam minim 10 minute pana se topesc complet untul si zaharul iar amestecul este rece.

In a doua etapa dizolvam drojdia indiferent daca e uscata sau proaspata in 25 gr apa calduta amestecata cu o lingurita de zahar sau miere si o adaugam peste compozitia anterioara. Adaugam si oul si mixam cam 5 minute totul.

In a treia si ultima etapa incepem sa adaugam faina lingura cu lingura si mixam

Aluatul rezultat il acoperim si il lasam la crescut o ora

il rasturnam pe masa infarinata si formam un sul pe care il impartim in parti egale
Intindem fiecare bucatica intr-un snur

trecem capatul snurului stang in dreapta si al celui drept in stanga

si acum incepem sa rasucim fiecare capat in jurul cercului format

a sfarsit unim capetele bine intre ele avand grija sa ramana dedesubt

punem toti colaceii in tava de cuptor tapetata cu hartie copt

si ii lasam inca o ora la crescut.
apoi eu i-am uns cu miere si am presarat zahar
si ii dam la cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 15 minute
Cand sunt rumeni ii scotem

Print

3 comentarii:

Sarea in bucate spunea...

iui ce bine arata...deliciosi, tre sa-i incerc:)

bucatariadenysei spunea...

mersi Just me....
merita incercati sunt suuper buni

Ana Maria Ciolacu spunea...

Uhhmmm, ce-mi place blogul tau...Si tu esti ca si mine cu aluaturile... :)))) Eu incerc sa ma abtin un pic, ca de nu, as pune numai aluaturi. :)) Imi dau peste maini zilnic. :))Imi place mult,bine ca ai trecut pe la mine,altfel cine stie cand te descoperea.Te pupic dulce si te mai astept.Eu una,voi veni, caci deja am ochit cateva retete de incercat. :) Pupici !!! :*:*

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails